20 listopada 2024

Wytrzymała i niezawodna Toyota Land Cruiser

Nowe oblicze ikony samochodów terenowych

Toyota Land Cruiser to niezawodny i trwały samochód terenowy. Na rynku debiutuje nowa odsłona tego auta, która stylistycznie nawiązuje do legendarnych poprzedników. Pojazd zyskał zupełnie nową konstrukcję ramową na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz system rozłączania przedniego stabilizatora. Nowa Toyota Land Cruiser jest wyposażona w udoskonalony silnik 2,8 l i nową skrzynię automatyczną o ośmiu przełożeniach. Pod koniec 2025 r. do gamy dołączy Land Cruiser z układem mild hybrid 48V.

Toyota Land Cruiser to duży terenowy samochód, który łączy funkcjonalność i komfort użytkowania. Klienci z całego świata docenili jego wytrzymałość, niezawodność i zdolność do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach. Nowa odsłona tego auta odwołuje się do ponad 70-letniego dziedzictwa modelu, a zarazem wykorzystuje najwięcej technologicznych nowinek w historii.

Samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia

Historia Toyoty Land Cruiser – najdłużej produkowanego modelu w historii japońskiej marki – sięga lat 50. XX wieku. Od tego czasu pojazd ten zyskał renomę mocnego i niezawodnego samochodu, który bezpiecznie dowiezie swoich pasażerów do wybranego miejsca.

Tworząc nową odsłonę Land Cruisera, Toyota oparła się na fundamentalnych wartościach tego auta: najwyższej jakości, wytrzymałości i niezawodności. Inżynierowie połączyli sprawdzone przez lata rozwiązania z najnowszymi technologiami.

Nowa odsłona Toyoty Land Cruiser została zbudowana na ramie wykorzystującej platformę GA-F. Po raz pierwszy w historii tego modelu zastosowano elektryczne wspomaganie kierownicy oraz system rozłączania przedniego stabilizatora. Auto zyskało przeprojektowane zawieszenie oraz układ hamulcowy.

Pojazd został wyposażony w 2,8-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny opracowany z myślą o jak najlepszych właściwościach jezdnych oraz równowadze między osiągami a zużyciem paliwa. Możliwości klasycznego, stałego napędu na cztery koła pozwala wykorzystać 8-biegowa skrzynia automatyczna.

Unikalny design Land Cruisera

Stylistyka nowej Toyoty Land Cruiser nawiązuje do kultowych poprzedników tego modelu. Prostota projektu podkreśla ponadczasowy charakter tego samochodu, a jego ostre linie zwracają na siebie uwagę także ruchu miejskim.

Twórcy nowego Land Cruisera starali się zwiększyć funkcjonalność i wytrzymałość tego modelu. Poszczególne elementy stworzono tak, by dobrze znosiły jazdę w trudnych warunkach i były łatwe do wymiany w przypadku ich uszkodzenia. Priorytetem było również zapewnienie kierowcy jak najlepszej widoczności. Chcąc zwiększyć pole widzenia i zmniejszyć martwe pole bezpośrednio przed pojazdem, obniżono środek maski.

W zależności od wybranej wersji wyposażenia, w komfortowej kabinie może wygodnie podróżować od 5 do 7 osób. Kokpit kierowcy jest intuicyjny w obsłudze, nawet podczas poruszania się w trudniejszym terenie. O wygodę i bezpieczeństwo podczas jazdy dbają najnowsze systemy multimedialne, łączności oraz bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.

10 zaskakujących faktów o nowej Toyocie Land Cruiser:

  1. Nowy Land Cruiser był poddawany próbom na obiekcie testowym Toyoty w Shibetsu. Miejsce to odwzorowuje najbardziej wymagające warunki z różnych części świata. W trakcie prac rozwojowych auto testowano także na Bliskim Wschodzie i w Australii.

  2. Początki Toyoty Land Cruiser sięgają 1951 roku. Wówczas to na rynku debiutowała Toyota BJ, protoplasta najbardziej legendarnej terenówki. Od tamtej pory na całym świecie sprzedano już 10,4 mln egzemplarzy wszystkich generacji auta.

  3. Nowy Land Cruiser został wyposażony w system Crawl Control, który służy do utrzymywania niskiej prędkości podczas jazdy w terenie i zjazdów ze wzniesień. Dostępnych jest 5 różnych ustawień prędkości odpowiednio dostosowanych do różnych nawierzchni i wzniesienia.

  4. MTS, czyli system Multi-Terrain Select, dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie – od błota, przez piach i kamienie, aż po głęboki śnieg.

  5. Dostęp do przestrzeni ładunkowej ułatwiają elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Otwierana niezależnie tylna szyba zwiększa wygodę użytkowania.

  6. Pod koniec 2025 r. do gamy Land Cruisera dołączy układ mild hybrid 48V. Będzie to pierwszy Land Cruiser w historii z opcjonalnym napędem hybrydowym.

  7. W nowej Toyocie Land Cruiser po raz pierwszy w historii modelu zastosowano system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co poprawiło jego zdolności terenowe oraz zwiększyło komfort na drogach.

  8. Bezpieczne poruszanie się w trudnym terenie ułatwia Multi-Terrain Monitor. System wyświetla nie tylko najbliższe otoczenie dookoła samochodu, ale pokazuje także to, co znajduje się pod pojazdem, ułatwiając precyzyjne manewrowanie.

  9. Twórcy nowego Land Cruisera dużą wagę przywiązywali do wyciszenia auta oraz redukcji wibracji m.in. poprzez zastosowanie opon ze specjalnie do tego auta zaprojektowanym bieżnikiem.

  10. Nowy Land Cruiser jest pierwszym modelem Toyoty, w którym można zamówić wnętrze z tapicerką z nowego, wytrzymałego materiału SUMITEX, który powstaje z mocnej przędzy wyprodukowanej z przetworzonego plastiku PET.

Najnowsze technologie

W ciągu 70-letniej obecności na rynku Toyota Land Cruiser zyskała sławę wytrzymałego i niezawodnego samochodu terenowego, który radzi sobie w każdych warunkach. Auto cały czas ewoluowało, łącząc ponadprzeciętną sprawność w jeździe off-roadowej z codzienną użytecznością, nowoczesnymi technologiami i przyciągającą wzrok stylistyką.

Debiutująca na rynku najnowsza odsłona Land Cruisera to przełomowy model, który ma jeszcze lepsze właściwości jezdne w terenie, wykorzystując nową platformę ramową GA-F. Auto jest przy tym bardzo funkcjonalne, kabina jest wygodna, a bagażnik pojemny.

„Założyliśmy, że Land Cruiser powinien być przede wszystkim praktycznym i przystępnym samochodem terenowym. W ten sposób wracamy do korzeni Land Cruisera, co będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości tego modelu” - podkreślił główny inżynier Keita Moritsu.

Wspomniany wyżej „powrót do korzeni” jest widoczny m.in. w stylistyce nowej generacji Land Cruisera, która jest pełna ostrych linii. Auto zostało dopracowane tak, by zwiększyć jego funkcjonalność. Przykładem tego jest projekt przedniego pasa. Chcąc polepszyć pole widzenia i zmniejszyć martwe pole bezpośrednio przed pojazdem, obniżono środek maski. Z kolei podniesione boki pomagają wyczuć szerokość auta. Co więcej, wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia podczas jazdy w trudnych warunkach.

Land Cruiser został także dopracowany pod kątem aerodynamiki, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, chłodzenie silnika i hamulców, czy poprawić właściwości jezdne.

We wnętrzu znajdziemy najwyższej jakości materiały odporne na zniszczenie. W kabinie może podróżować do 7 osób. Pojemny bagażnik pozwala zabrać w podróż wszystkie niezbędne przedmioty.

Kokpit nowej Toyoty Land Cruiser został stworzony z myślą o wygodzie kierowcy. Układ ekranów, przełączników i pokręteł został tak rozplanowany, by wszystko było pod ręką, a obsługa poszczególnych funkcji intuicyjna. Boczki drzwi oraz obudowa deski rozdzielczej zostały wykonane z materiałów, które zapewniają ochronę kolanom podczas jazdy w terenie.

Nowy Land Cruiser został wyposażony w udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM/ 151 kW, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Samochód jest w stanie pociągnąć przyczepę z hamulcami o masie do 3500 kg.

Pod koniec 2025 r. w gamie Land Cruisera zadebiutuje wersja z układem mild hybrid 48V. Auto będzie mieć lepsze osiągi przy cichszej i płynniejszej pracy, jednocześnie właściwości jezdne, także w trudnych warunkach, pozostaną na tym samym poziomie.

Nowa odsłona Land Cruiser została wyposażona w elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, który jest bardziej bezpośredni i ułatwia manewrowanie. Nowością jest także system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM). Auto otrzymało też nowy układ hamulcowy. W przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy. Przeprojektowano tylny most oraz udoskonalono system utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control).

Nowy Land Cruiser jest komfortowy za sprawą zastosowania konstrukcji ramowej na platformie GA-F o wysokiej sztywności. Zestrojenie zawieszenia stabilizuje przechyły nadwozia i niweluje nurkowanie nadwozia. Zastosowano też nową konstrukcję mocowania silnika oraz nadwozia.

Nową Toyotę Land Cruiser wyposażono też w najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki.

Press Kit nowej Toyoty Land Cruiser